?

Log in

 
 
29 August 2012 @ 12:01 am
So...NaNoWriMo is coming!  
Disclaimer: I absolutely and totally completely fail to the extreme and I forgot about this community and just kinda let it fade into inactivity.

But! Since everyone's favorite writing event of the year is approaching (...sort of. Still kinda early), I figured I'd post for the heack of it.

Who is planning on participating in NaNoWriMo this year?
Do you have any idea(s) for what you might write? Genre? Plot? Basic plot? A character?
Are you a pantser or a planner?

In terms of the community...anyone interested in getting things going around here again?*
Anyone wanna do a friending meme for NaNo when it gets a little closer?


Inspired by the fact that I'm currently working on trying to figure out what I'm going to write. I have bits and pieces of ideas, but nothing set in stone. Anything I have is more like...small details? Like, apparently I might have trees that move around and have something poison-like on the tips of the branches. And I might have a dragon that heals by licking a wound with his tongue.

*I don't really know whether or not -I- want to still mod around here or not, but if the other two mods still want to, I'm cool with that or...whatever.

As an ending note, here is a cool story prompt site that has neat prompts, and the fantasy ones, specifically, are actually pretty decent and not silly like on most prompt sites.
 
 
 
(Deleted comment)
May the Odds Be Ever in Your Favor: Mageborn- writingjediknightmuse on August 30th, 2012 12:20 am (UTC)
Yay! Glad to hear that. Yeah, I don't really know what I'm writing either. :| I was trying to figure it out last night but I didn't actually get very far.

Awesome, and agreed. I will try to remember to post a meme when it gets closer to NaNo...maybe mid-September, early October.
༄ .chernobyl ↯ghosts on September 1st, 2012 02:03 am (UTC)
I was sad to see this community turn silent, even though I'm mostly a shy lurker. I know what I want to write for Nanowrimo, and am currently doing an outline so I have everything figured out - though I'm definitely leaving room for my story to grow and change direction, as often happens.

I definitely agree with another friending meme. I feel like I'm mostly focusing on writing now and everyone has left for Tumblr in terms of fandom but I've been with LJ since before it was in open beta, so I couldn't just leave, haha.
May the Odds Be Ever in Your Favor: Fantasy writer- writingjediknightmuse on September 1st, 2012 02:15 am (UTC)
Yeah, it's totally my fault. :| I got bombarded with school crap and lost focus on my own NaNo (yet again, failing miserably) and I just let the community fade into inactivity. Plus, I run a role play that ate up my focus. I haven't written something non-role play related in a long while. /lame excuse.

I'm hoping to get to the point of a potential outline-type-thing sooner rather than later. I just...need an idea that I really want to use and am actually going to focus on.

I will definitely make sure to post a friending meme when it gets closer. Probably toward the end of September. Yeah, it sucks that most people have left for Tumblr and Dreamwidth. I remember when LJ required an invite to create an account. I don't remember if I created my first account because of having an invite or not..it might not have been until after they stopped requiring an invite.
༄ .chernobyl ↯ghosts on September 1st, 2012 02:35 am (UTC)
I've been dying to get into RP again. I usually RP with my best friend but I miss RPing with other people, too. Had one going that was blog run on Dreamwidth, but alas, people left and yeah :/

I feel you though - this entire year has been 31 hospitalizations, my mother having her third stroke, a friend being charged with manslaughter and nearly losing my best friend to suicide. /coolstorybro

It's been a clusterfuck but when I saw this post, I was like YES FINALLY SOMETHING TO FOCUS ON THAT'S POSITIVE, lol. I was back in LJ when it was just Times NR font, and Brad had extended invites to some college friends and one of his friends was my friend and knew I loved web design etc and was all "let her test it out, too!" so voila. This is my second account though - the older one I believe has since been purged, sadly.
May the Odds Be Ever in Your Favor: Big damn heroes- Fireflyjediknightmuse on September 1st, 2012 02:55 am (UTC)
Yeah, I totally hear you on that. I have a one-on-one Star Wars role play with someone that's been going for like...seven years? We've done three generations of characters, but now we're sort of doing an AU of the second generation (actually, we only half did the third generation. The AU is sort of both second and third generations, because the second generation is in their 50's). He tends to have these spurts where he gets really busy and barely comes online (like right now) or he goes through these spurts of not being around for like 5-7 months at a time, which makes me go crazy. My other role play that ate up my time last year is a Star Wars role play as well. I know all too well how you feel about people leaving. :| I'm dealing with it right now- mostly people who've just gone MIA without a word, and now that school has started up for them it's even harder.

Holy crap. O.O I can't even imagine going through all that (especially the 31 hospitalizations, ugh, but everything else is awful, too) in one year. I was in the hospital in March of 2011 to have a tumor near my aorta removed (that ended up being benign), and then I ended up back in the hospital two days after I was released because there was a build up of fluid that made me SUPER sick to my stomach (which does NOT feel good when you have a fairly new incision on your stomach). That was only an overnight visit, though. I can't imagine being stuck there 31 times. O.O /also cool story bro

Oh wow. That's a loooong time ago then! XD I think this is my second account, too, but I renamed it. It was originally AWritersFantasy, but I changed it to this one like...two years ago? A year and a half? Something like that. I think the first one was like...jedidanielle or something. I can't even remember.
༄ .chernobyl ↯ghosts on September 1st, 2012 07:29 am (UTC)
I've been RPing with the bff for nine years and we've moved through various fandoms but we seem to have a Pairing of the Year and there's one set of characters (a full family, with friends, spouses, etc) that's lasted us those nine years. It's funny, as she's in hospital now, we write 'RP notes' between two of the characters that're brothers, using her situation and working it into a plotline we've already got done. It passes the time for her in the hospital to be writing, it passes the time for me while I'm home wondering wtfh to do with myself now that my partner in crime is temporarily awol, etc XD /geekmomentomg

I was even doing a Remus/Sirius letter project but alas, the friend had to bow out after a year because of school/other obligations and it sucks a little. I MISS WRITING SO MUCH, ESPECIALLY RP LETTERS. So much fun.

Ngl, I can't stand when people disappear. Being one with BPD, I tend to have a habit of shying away but if I were in an RP or something with someone, I'd at least let them know "hey I need a few days/weeks alone before I can really focus" and not just ~poofbegone - I'd feel too bad about it, haha. I'm not in school, cannot afford to be and am not healthy enough to be, either, so it's like, everyone's starting school and I'm twiddling my thumbs all ~tralalala might as well game, ~tralala bored now.

I like to look at it as my future memoir will have a whole bit dedicated to hospital trips and I'll scan in my impressive collection of hospital ID bracelets, haha. Thankfully yer tumor was benign; ugh, I would've been terrified as hell and dlhfslkhfsl that sounds like when I was put on antibiotics this year for my third bout of walking pneumonia, and it reacted with the stomach ulcer bacteria and BAM 6" distention in the stomach and right back to the hospital where the lovely ER doctor was like "so we're going to make sure your stomach doesn't tear on you" and I'm all O.O I'M 26 WHAT IS THIS I DON'T EVEN. I swear, something in the air is making young people sicker than the old people, what gives?!

I forget my first account name - it was something cool, then something BtVS related and then renamed to what it is now. I still have a slew of Early Adopter accounts I use for various things though, haha. /blogginggeekomg I like yer name though - I think I've seen you in the "official" Nanowrimo word war chat room that runs each year.. I swear I did, anyway. I COULD BE WRONG.



Also, hello fellow nighthawk? Or are you in an entirely different timezone than me? *creeps yer LJ profile*
May the Odds Be Ever in Your Favor: Always brothers- Supernaturaljediknightmuse on September 3rd, 2012 05:11 am (UTC)
Late reply is late, sorry. Unexpected planned trip to Six Flags yesterday+exhausted when I got home=me going to bed earlier than usual and then having, like, no time before work today.

Oooh, I see. Yeah, I can definitely imagine how it would help her to pass the time while stuck there.

Yeah, people disappearing is definitely my least favorite part of running a role play. It's really frustrating. There isn't a good time of year for role playing, because if it's not school and/or work it's just being busy with summer/holidays/being social, but ugh. If you're going to commit to a role play, unless it's something super important, you shouldn't just disappear on people without a word if you can help it. :| I have one player who actually recently just posted that she's leaving the board, but like...she was a member for almost a year. She and her friend actually joined the same night, but the friend got super busy and never made much of an effort to really participate. The member stayed, but barely ever came into the cbox/made much of an effort to -really- be part of the role play...mainly because she had this weird thing about only posting with like one or two other people in a thread (...which sucked, because site events involve more than one or two other people, so she wouldn't participate) and she also pre-wrote her posts. And then she actually got kind of mad because we don't take turns with posting (because that just takes forever if you have to rely on someone to post when it's their specific turn), so there was one time where her pre-written post got screwed up because someone else posted "out of order." So she's been pretty sporadic because of school and such, and then I sent out an email saying we were doing an activity check, and she posted saying she was leaving and that our requirements (posting ICly a minimum of once a week?) were too high or something for her. Part of me was pissed because I lost a member, but I also am not all that upset, because...well, she really only did one-on-one role plays at best, maybe with three people total, and she never really got to contribute much in terms of role play.

...sorry, that was really long and rambly. XD

Yeah, I think the possibility of having an abscess (they kept me overnight 'cause they wanted to do a cat scan* and see what it was) was ALMOST just as scary as finding out I had the tumor and then actually having the surgery.

*I couldn't even keep water down, and one of the nurses got bitchy with me when I threw the nasty cat scan stuff up (which, even when I DON'T have a build up of fluid making me sick, I can't keep myself from wanting to gag) and was like "you can't the cat scan until you drink it" in a really bitchy voice. I had to take this other stuff instead, which there was actually MORE of than there would have been of the other chalky stuff for me to drink.

O.O Holy crap, that's scary. I would have been freaking the hell out.

Haha, yeah, I am a nighthawk. XD I think I was replying at like 12/1 AM or something the other night, I dunno. But it's 1:11 AM here and I'm in the EST time zone.